الدورات وورش العمل

اختتام الأسبوع الثاني من برنامج القيادات الحزبية النسائية

اختتمت الورشة الثانية من برنامج بناء قدرات المرأة الحزبية لتحسين مشاركتها في قيادة الأحزاب والذي يهدف إلى تعزيز وصول المرأة إلى مواقع صنع القرار في الأحزاب السياسية الأردنية التي ينظمها مركز عمان لدراسات حقوق الإنسان بدعم من مؤسسة روزا لوكسمبورغ.

 وتضمنت الورشة الثانية موضوعات في التجارب الحزبية لتعزيز عمل النساء في الأحزاب من مثل: تجربة الأحزاب في العمل الجماهيري وتحديدا في القطاع النسوي(تجربة الحزب الشيوعي الأردني نموذجا)، ومن تجارب أحزاب أردنية في إعطاء المرأة دوراً متقدما في صفوفها( تجربة عبلة أبو علبة الأمينة العام لحزب حشد نموذجا)، من تجارب عالمية لنساء قياديات في الأحزاب( تجربة روزا لكسمبورغ نموذجا)، من تجارب عربية لنساء قياديات( تجربة لويزا حنون/ الجزائر نموذجا)، إضافة إلى السمات القيادية في الأحزاب(رجالا ونساءا)/ نظريا وعمليا.

وقام بتسيير الورشات مشكورين كل من د.ابراهيم حجازين، ليلى نفاع حمارنة، وعبلة أبو علبة الأمين العام لحزب الشعب الديمقراطي الأردني”حشد” ود. نظام عساف.

مقالات ذات صلة

‫25 تعليقات

  1. What i don’t understood is in fact how you’re not actually
    a lot more well-appreciated than you may be right now. You’re very intelligent.
    You understand therefore considerably on the subject of this topic, made me individually believe it from so many varied
    angles. Its like women and men don’t seem to be involved until it’s
    something to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs excellent.
    Always deal with it up!

  2. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  3. Thanks for the suggestions you have shared here. Something else I would like to express is that laptop or computer memory specifications generally increase along with other advances in the engineering. For instance, if new generations of processor chips are brought to the market, there is certainly usually a similar increase in the size preferences of all computer system memory and hard drive space. This is because software program operated simply by these processor chips will inevitably increase in power to take advantage of the new technology.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى